Gullbabici - Hayata Dair Herşey

Gullbabici - Hayata Dair Herşey (http://gullabici.com/)
-   Hobilerimiz (http://gullabici.com/hobilerimiz/)
-   -   Beyzbolun Kuralları Nelerdir? (http://gullabici.com/hobilerimiz/31361-beyzbolun-kurallari-nelerdir.html)

buse 11-11-2015 10:50 PM

Beyzbolun Kuralları Nelerdir?
 
http://cdn.nasilkolay.com/static/J5R...ir_646x340.jpg

Kurallara uygun bir biçimde hazırlanmış sahada, bir veya birden çok hakemin yönettiği beyzbol antrenör yönetimindeki 9 kişilik iki takım arasında oynanır. Savunma ve hücum takımlarıyla oynanan oyunun amacı, rakipten daha fazla koşu tamamlayıp oyunu kazanmaktadır. Oyun sonunda en çok koşuyu tamamlayan takım, oyunun galibi sayılır.
Kaleler: Beyzbol sahasının iç saha kenarı 24,43 metre uzunluğunda ve kare şeklindedir. Dış saha ise iç sahanın iki kenarının uzatılmasıyla elde edilen faul çizgilerini içine alan alandır. Başlangıç kalesinin tel örgüler, tribünler ya da başka bi engelle arasındaki mesafe minimum 76,20 metredir. Atıcı plakasının seviyesi başlangıç plakasından 2,5 cm daha yüksekte olmalıdır. Atıcı plakasının 15 cm önünden başlayarak, başlangıç kalesine doğru 1,82 cm’lik bölümün eğimi her 30,4 cm için 2,5 cm olarak belirlenir. İç saha, dış saha ve faul çizgileri dışındaki tüm alanlar faul bölgesi olarak tanımlanır.
Başlangıç kalesinin herhangi bir engelle mesafesinin minimum 18,28 metre olması gerekir. Başlangıç kalesinin nerede olacağına karar verildikten sonra ölçülerine uygun olarak ikinci kale yerleştirilir. Başlangıç kalesinden ikinci kaleye 27,43 metre, ikinci kaleden başlangıç kalesine doğru 27,43 metre ölçülür ve iki ölçümün kesişme alanına birinci kale yerleştirilir. Birinci kale ve 3. kale arasındaki mesafe ise 38,70 metre ve 8,5 cm’dir.
Savunma: Savunmadaki takım oyuncuları farklı görevler üstlenir. Fırlatıcı oyuncu fırlatıcı tümseğinde, yakalayıcı oyuncu sayı kalesinin arkasında, üç kale bekçisi ise kale noktalarına yerleşir. Sayı yapmakla görevli hücum oyuncuları 3 koşucu olarak isimlendirilir. Sayı turunu tamamlayamayan ve kalelerde kalan bir koşucunun, vurucunun isabetli vuruşu ile koşma süresi kazanması ya da kalecileri atlatıp diğer kaleye koşarak sayı turunu tamamlaması gerekir. Bir kalede aynı anda sadece bir koşucu yer alabilir. Koşucu kaleler arasında koşarken, topun kaleciye ulaşması ya da herhangi bir savunma oyuncunun topu ele geçirmesi durumunda koşucu oyun dışında kalmış olur. Yakalayıcılar ise kale çevresinde yer alır.
Hücum: Hücumdaki takım oyuncuları, sayı kalesine gelerek fırlatıcının yakalayıcıya attığı topa sopayla vurmaya çalışır. Yapılan atışın geçerli olup olmadığına sayı kalesi hakemi karar verir. Fırlatıcının 4 geçersiz atış yapması, vurucu oyuncuya birinci kaleye yürüme hakkını kazandırır. Vurucunun;
  • 3 geçerli atışı vuramaması durumunda
  • Topun karşı oyuncu tarafından havada yakalanması durumunda
  • Vurduğu topu ceza alanına düşürmesi halinde oyun dışı kalır.
Hücum takımının 3 oyuncusunun oyun dışı kalması durumunda, takım hücum hakkını kaybederek savunma takımı olarak oynar. Takımların vuruş hakları tamamlandıktan sonra devre tamamlanmış olur.
Vurucu isabetli bir vuruş yapınca birinci kaleye koşar. Savunma takımının oyuncuları ise topu alıp, kaleciye ulaştırmaya çalışır. Geçen bu süre esnasında vurucu diğer kaleleri dolaşarak sayının turunu tamamlar. İsabetli vuruş yapan ve kaleye ulaşabilen oyuncu kalesinde durabilir ya da kendinden sonraki kalecinin koşma turunda, ilerideki kaleye doğru koşabilir.


Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:51 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108